Strona 1 z 1

UMIEJĘTNOŚCI

: 24 maja 2024, 14:28
autor: Architekt Hogwartu
UMIEJĘTNOŚCI


Wszystkie standardowe oraz dodatkowe dziedziny magiczne dzielimy na V poziomów. Każdy kolejny różni się opanowaniem materiału i możliwościami działania na fabule.

Opanowanie umiejętności na V poziomie oznacza mistrzostwo w danej dziedzinie.
Każda postać ma do rozdysponowania poniższą ilość punktów umiejętności oraz mistrzostw:

Klasa V:
28 punktów, 0 mistrzostw
Klasa VI:
30 punktów, 0 mistrzostw
Klasa VII:
32 punkty, 1 mistrzostwo

Studenci 1 roku:
36 punktów, 2 mistrzostwa

Studenci 2 roku:
40 punktów, 3 mistrzostwa

Młodzi dorośli do 25 roku życia bez studiów:
36 punktów, 2 mistrzostwa

Dorośli 25+ bez studiów:
40 punktów, 2 mistrzostwa

Młodzi dorośli do 25 roku życia po studiach:
42 punktów, 3 mistrzostwa

Dorośli 25+ po studiach:
45 punktów, 4 mistrzostwa

Dorośli 60+
50 punktów, 5 mistrzostw

Zasady dodatkowe:
Można nie posiadać żadnego mistrzostwa i zakończyć pozytywnie szkołę.
Można nie posiadać żadnego mistrzostwa i zakończyć pozytywnie studia.
Można nie wybierać sobie mistrzostwa na wszystkich poziomach nauczania.
W razie pojawienia się postaci młodszej niż 5 klasa w Hogwarcie, będziemy rozpatrywać indywidualnie ilość punktów.

Aby dostać się na studia, należy mieć min. 3 poziom z wymaganych przedmiotów, których listę znajdziecie TUTAJ.

LISTA WSZYSTKICH UMIEJĘTNOŚCI WRAZ Z POZIOMAMI:

POZIOMY: ○○○○○ ●○○○○ ●●○○○ ●●●○○ ●●●●○ ●●●●●

STANDARDOWE UMIEJĘTNOŚCI MAGICZNE:
ASTRONOMIA ○○○○○
ELIKSIRY ○○○○○
HISTORIA MAGII ○○○○○
LATANIE NA MIOTLE ○○○○○
MUGOLOZNASTWO ○○○○○
NUMEROLOGIA ○○○○○
ONMS ○○○○○
OPCM ○○○○○
STAROŻYTNE RUNY ○○○○○
TRANSMUTACJA ○○○○○
WRÓŻBIARSTWO ○○○○○
ZAKLĘCIA ○○○○○
ZIELARSTWO ○○○○○

POZASZKOLNE UMIEJĘTNOŚCI:
UZDRAWIANIE ○○○○○
CZARNA MAGIA ○○○○○


DODATKOWE UMIEJĘTNOŚCI:
OKLUMENCJA ○○○
LEGILIMENCJA ○○○
ZAKLĘCIA NIEWERBALNE ○○○

LICENCJA NA TELEPORTACJĘ ✔/ ✘

STANDARDOWE UMIEJĘTNOŚCI MAGICZNE
Poniższe opisy stanowią przewodnik po umiejętnościach oraz mają na celu pomoc w dobraniu odpowiednich poziomów umiejętności dla postaci.
ASTRONOMIA
► Pokaż Spoiler

ELIKSIRY
► Pokaż Spoiler

HISTORIA MAGII
► Pokaż Spoiler

LATANIE NA MIOTLE
► Pokaż Spoiler

MUGOLOZNAWSTWO
► Pokaż Spoiler

NUMEROLOGIA
► Pokaż Spoiler

ONMS
► Pokaż Spoiler
OPCM
► Pokaż Spoiler

STAROŻYTNE RUNY
► Pokaż Spoiler

TRANSMUTACJA
► Pokaż Spoiler

WRÓŻBIARSTWO
► Pokaż Spoiler

ZIELARSTWO
► Pokaż Spoiler

ZAKLĘCIA
► Pokaż Spoiler


PODZIAŁ ZAKLĘĆ ZWYKŁYCH ORAZ OBRONNO-ATAKUJĄCYCH WEDŁUG POZIOMÓW

ZAKLĘCIA PODSTAWOWE — SPIS ZAKLĘĆ DOSTĘPNY W TYM TEMACIE
► Pokaż Spoiler

ZAKLĘCIA OBRONNE I ATAKUJĄCE — SPIS ZAKLĘĆ DOSTĘPNY W TYM TEMACIE
► Pokaż Spoiler

UMIEJĘTNOŚCI DODATKOWE
UZDRAWIANIE — SPIS ZAKLĘĆ DOSTĘPNY W TYM TEMACIE
► Pokaż Spoiler
CZARNA MAGIA — SPIS ZAKLĘĆ DOSTĘPNY W TYM TEMACIE
► Pokaż Spoiler
ZAKLĘCIA NIEWERBALNE
► Pokaż Spoiler
OKLUMENCJA - Magiczna obrona umysłu przed penetracją z zewnątrz, czyli legilimencją.
► Pokaż Spoiler
LEGILIMENCJA - Magiczny atak umysłu.
► Pokaż Spoiler

LICENCJA NA TELEPORTACJĘ
Tylko dla dorosłych po ukończeniu 17 rż.
Licencja umożliwiająca legalną teleportację nadawana przez Departament Transportu Magicznego. Ubiegać się o nią mogą osoby, które ukończyły siedemnasty rok życia i skończyły kurs z egzaminem. Fabularnie należy ująć iż postać zdała pozytywnie egzamin - automatycznie przyznana umiejętność.