5.04.2024
Piątek, druga godzina lekcyjna
Piątek, druga godzina lekcyjna
Zmęczona życiem profesor Mackintosh wkroczyła do klasy transmutacji sprężystym i wyrafinowanym krokiem, zaszczycając kolejnych uczniów siedzących w ławkach, których mijała krótkim dzień dobry od niechcenia. Gdy usiadła już przy swoim biurku, odczekała kilka sekund aż w klasie zapanowała absolutna cisza i zaczęła prowadzić krótki wykład siedzącym przed nią piątoklasistom na temat esejów, które oddali im na ostatnich zdjęciach. A kiedy już ze szczegółami omówiła ten temat nie szczędząc im słów krytyki, przeszła do dzisiejszych zajęć z transmutacji.
— Na dzisiejszych zajęciach zajmiemy się nauką i ćwiczeniem zaklęciaktóre może przydać wam się nie tylko w pojedynkach aby zdekoncentrować przeciwnika, ale także przysporzyć nieco zabawy, szczególnie w okresie święta duchów. Melofors, albo jak ja lubię je nazywać zaklęciem dyniowego łba to przydatny transmutacyjny psikus, który przy mądrym wykorzystaniu może pomóc wam w wielu sytuacjach. Stańcie na środku klasy — powiedziała profesor, gestem dłoni zachęcając uczniów do tego, aby zeszli z ławek na podwyższeniach które znajdowały się po obu stronach klasy.
— Dobierzcie się w pary i stańcie naprzeciwko siebie — poleciła im, a kiedy wszyscy wyglądali na w miarę podzielonych na dwójki, kontynuowała: — Zaklęcie Melofors wbrew pozorom nie zamienia głowy przeciwnika w dynie, a jedynie wyczarowuje dynię dookoła jej. Dynię można usunąć przy pomocy zaklęcia, a jeśli to się nie wydarzy, rozpadnie się ona po jakimś czasie. Zaklęcie jest w pełni bezpieczne jeśli rzucone poprawnie. Po kolei każdy z was niech wyczaruje dynię na głowie swojego przeciwnika, a oto demonstracja — powiedziała, po czym machnęła różdżką i przy pomocy zaklęcia niewerbalnego wyczarowała dorodną dynię na głowie manekina do ćwiczeń stojącego w kącie sali.
— Powodzenia, a w razie jakichkolwiek komplikacji, proszę wołać. Osoba, która wyczaruje w trakcie lekcji największą liczbę poprawnych dyń otrzyma ode mnie mały prezent: kolekcjonerska karta Alberyka Grunniona z Czekoladowych Żab, wartość rynkowa oszacowana na 25 galeonów — powiedziała, po czym puściła im szybkie oczko i wróciła do swojego biurka.
— Na dzisiejszych zajęciach zajmiemy się nauką i ćwiczeniem zaklęciaktóre może przydać wam się nie tylko w pojedynkach aby zdekoncentrować przeciwnika, ale także przysporzyć nieco zabawy, szczególnie w okresie święta duchów. Melofors, albo jak ja lubię je nazywać zaklęciem dyniowego łba to przydatny transmutacyjny psikus, który przy mądrym wykorzystaniu może pomóc wam w wielu sytuacjach. Stańcie na środku klasy — powiedziała profesor, gestem dłoni zachęcając uczniów do tego, aby zeszli z ławek na podwyższeniach które znajdowały się po obu stronach klasy.
— Dobierzcie się w pary i stańcie naprzeciwko siebie — poleciła im, a kiedy wszyscy wyglądali na w miarę podzielonych na dwójki, kontynuowała: — Zaklęcie Melofors wbrew pozorom nie zamienia głowy przeciwnika w dynie, a jedynie wyczarowuje dynię dookoła jej. Dynię można usunąć przy pomocy zaklęcia, a jeśli to się nie wydarzy, rozpadnie się ona po jakimś czasie. Zaklęcie jest w pełni bezpieczne jeśli rzucone poprawnie. Po kolei każdy z was niech wyczaruje dynię na głowie swojego przeciwnika, a oto demonstracja — powiedziała, po czym machnęła różdżką i przy pomocy zaklęcia niewerbalnego wyczarowała dorodną dynię na głowie manekina do ćwiczeń stojącego w kącie sali.
— Powodzenia, a w razie jakichkolwiek komplikacji, proszę wołać. Osoba, która wyczaruje w trakcie lekcji największą liczbę poprawnych dyń otrzyma ode mnie mały prezent: kolekcjonerska karta Alberyka Grunniona z Czekoladowych Żab, wartość rynkowa oszacowana na 25 galeonów — powiedziała, po czym puściła im szybkie oczko i wróciła do swojego biurka.
Dobierzcie się w pary z innymi uczniami za uprzednią ich zgodą. Jeśli nie znajdziecie pary, pracujecie z NPC.
1. Aby wziąć udział w lekcji, rzućcie dziesięcioma kośćmi k10 (formuła do rzutu: 10d10).
2. Każdy wynik powyżej 7 daje poprawnie wyczarowaną dynię. Interpretacja wyników: 1-4 przeciwnik obrywa kawałkami dyni w głowę, 4-6, częściowo wyczarowana dynia wokół głowy przeciwnika; 7-10+ poprawne wyczarowanie dyni
3. Do wyników rzutów dodajecie +1 za każdy poziom umiejętności transmutacji.
Za udział w lekcji każdy uczeń otrzyma +10 punktów dla swojego domu.
Osoba, która wyczaruje najwięcej dyń w trakcie lekcji otrzyma kolekcjonerską kartę czekoladowych żab Alberyka Grunnion'a (wartość: 25G).